top of page
  • תמונת הסופר/תarchi_pitt

מגורים קומפקטיים בעיר המודרנית

עודכן: 21 בנוב׳ 2019

אנשים רבים נמשכים לעיר ואוהבים להתגורר בה למרות הצפיפות המאפיינת את הערים. מגורים בסביבה עירונית נוחים עבור רבים מאחר שהם מספקים עבודה בקרבת מקום, אפשרויות רבות של תרבות, חיי חברה, הגעה ממקום למקום בהליכה, סביבה מגוונת עבור ילדים, נוחות עבור קשישים, מגוון רחב של אנשים ועוד.

תנאי מגורים בסביבה עירונית

לעיתים קרובות, תנאי המגורים בסביבה עירונית הם צפופים. המבנה והחלל המיועד למגורים עלול להיות קטן בהרבה מזה אשר יהיה במושב או בכפר. אילוצים של צפיפות עירונית מייצרים תנאים ודרישות לתכנון חללים קומפקטיים ויעילים, כאלו שמחד יענו על כל הצרכים ומאידך ישדרו תחושת קלילות, מרחב וחופש תנועה.

מהו עיצוב קומפקטי?

הכוונה בעיצוב קומפקטי של הדירה היא לתכנון נכון, כזה שייתן מענה לדיירים ויתאים לצורכיהם, בכדי לנצל את המרחב באופן המיטבי. מתכנן מקצועי – מעצב או אדריכל, יודע לעשות שימוש נכון בגודל החלל ובצורתו ולהתאימו למספר הנפשות ולצורכיהם הייחודיים. זאת הוא עושה על ידי איחוד פונקציות מחיה כמו סלון ומטבח מאוחדים, פינות עבודה בתוך הסלון, פתרונות אחסון יצירתיים ועוד.

למה חשוב להיעזר במתכנן מקצועי?

בתכנון מגורים בסביבה עירונית יש לקחת בחשבון גורמים רבים כמו: גודל וכמות פתחי אור להכנסת אור טבעי, כאשר במידת הצורך יש לבחון את האפשרות להגדיל או לשנות אותם. בנוסף יש לבחון את סוגי הדלתות, כאשר לרוב דלת הזזה מהווה פתרון אולטימטיבי בחללים קטנים, שכן יש ביכולתו של מתכנן מקצועי ליצור סביבה ארגונומית ובכך להבטיח סביבת מגורים פרקטית ופונקציונאלית. בעזרת מתכנן מקצועי ומנוסה בתחום, ניתן לייצר מבנה קומפקטי שייתן מענה לכל הצרכים אך יחד עם זאת, שעדיין יהיה נעים למגורים, שיאפשר תנועה נוחה ושייצור תחושת מרחב. כך למשל, במקום חדר עבודה נוסף, ניתן לתכנן מקום לפינת עבודה בתוך החלל המרכזי, להשתמש בשטחים שאינם בשימוש, כמו מסדרונות, ולייעל אותם לצורך נוסף. כמו כן, בעזרת אסטרטגיות שונות לשימוש ולייעול נכון של המרחב, ניתן לעצב שולחנות, ארונות ומקומות אחסון נשלפים, הנפתחים בעת הצורך ובכך להגדיל את המרחב הפנוי העומד לרשות הדיירים.




44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page